تور زیر گچی

تور مش فایبرگلاس ۳*۳ ۶۵ گرمی و ۴*۴ ۷۵ گرمی به توری زیر گچی معروف است. این توری فایبرگلاس در ترکیب با ملات باعث یکپارچگی ملات و مصالح شده و ماندگاری سازه را بالا می‌برد.

 پس در صنعت  ساختمان‌سازی و عمرانی کاربرد دارد. تور فایبرگلاس زیر گچی به‌علت سبک بودن عدم زنگ ‌زدگی مقاومت بسیار بالا و حفظ خاصیت خود حتی در طولانی‌ مدت باعث افزایش عمر مفید سازه هم می‌شوند.

علاوه‌ بر استفاده آن زیر گچ در دیوارهای سیمانی و زیرسازی کاشی و سرامیک هم بسیار کاربرد دارد. با استفاده از تور فایبرگلاس زیر گچی مارامو یک بافت یکپارچه در دیوارها و کف ایجاد میشود که از ترک ‌خوردگی سازه هم جلوگیری می‌کند.

از دیگر کاربردهای آن، قابل‌ استفاده با تمام متریال و رزین‌های مختلف می‌باشد. از این تور با گرماژهای ۱۶۰،۱۱۰ و ۲۰۰ گرمی با توجه به نوع سازه و کاربرد آن استفاده می‌کنند.

برای پایداری گچ روی سقف و دیوارها و مقاومت بیشتر آن و عدم ترک ‌خوردگی و عدم جذب رطوبت از تور زیر گچی فایبرگلاس استفاده می‌کنند. به‌ علت سبک بودن و مقاومت بسیار بالایی که دارند جایگزین بسیار مناسبی برای رابیتس یا راویزها می‌باشند. حتی گاهی اوقات برای بازسازی و گچ‌کاری دوباره بناهای قدیمی استفاده می‌شود. این تور با عنوان‌های توری فایبرگلاس زیر گچی، تور کامپوزیتی و حتی توری پلاستیکی تور گالوانیزه شناخته‌شده می‌باشد.

مزایای توری زیرگچی

از مزایای توری زیر گچی قیمت آن در مقایسه با رابیتس یا راویز یا توری مرغی می‌باشد. از مزیت مهم دیگر توری زیر گچی، چسبندگی بسیار بالا آن با ملات می‌باشد. سبک‌سازی سازه‌ها یکی دیگر از مزایای کاربردی توری زیر گچی می‌باشد. وزن کمی دارد و نصب آن آسان است. ضد زنگ و خوردگی می‌باشد. مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد. همچنین قدرت کششی بسیار بالایی دارد. توری فایبر گلاس علاوه بر مزایای گفته شده، عایق الکتریسیته نیز می باشد.

روش استفاده این توری بسیار آسان است. این توری را به روی قسمتی که می‌خواهد گچ شود قرار می‌دهند سپس روی توری را به اندازه‌ای که دیگر توری دیده نشود از ملات و گچ می‌پوشانند. استفاده از توری زیر گچی عمر مفید سازه را بالا برده و استحکام بیشتری به سازه می‌دهد.

۴.۸ امتیاز
توری زیر گچی فایبرگلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *